تعویض شیر روشویی چگونه انجام می‌شود؟ آشنایی با نکاتی که باید بدانید

تعویض شیر روشویی

مقدمه

تعویض شیر روشویی چگونه انجام می‌شود؟ این سوالی است که برای اکثر افرادی که با تعویض و یا نصب شیر روشویی آشنا نیستند، پیش می‌آید. برای تعویض شیر روشویی دلایل زیادی وجود دارد که از این دلایل می‌توان به خراب بودن شیر، وجود رسوب زیادی در شیر  آب و یا تعویض مدل شیر و بهبود آن اشاره کرد. برای اینکه بتوانید شیر روشویی خود را عوض کنید، باید با ابزارهای مختلف کار کرده و مراحل تعویض شیر را به درستی انجام دهید تا بتوانید شیر را به بدون عیب تعویض کنید. برای آشنایی با مراحل تعویض شیر روشویی و ابزار مورد نیاز برای انجام این کار، در ادامه این مطلب از سایت ای کی جی با ما همراه باشید.

تعویض شیرآلات روشوییابزارهای مورد نیاز برای تعویض شیر روشویی

برای اینکه بتوانید شیر روشویی خود را تعویض کنید، نیاز به ابزاری دارید که در مراحل مختلف کار از آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که نتوانید این ابزار را تهیه کنید، ممکن است که در روند تعویض شیر به مشکل بر بخورید. در ادامه ابزار مورد نیاز برای تعویض شیر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • آچار فرانسه
  • انبر قفلی
  • نوار تفلون
  • چسب سیلیکون

تعویض شیر روشویی چگونه انجام می‌شود؟

تعویض شیر روشویی مراحلی دارد که در ابتدا باید آن‌ها را انجام دهید تا بتوانید شیر را به خوبی و بدون مشکل تعویض کنید. یکی از این مراحل، آماده کردن ابزار مورد نیاز است که آن‌ها را به شما معرفی کردیم. در مراحل دیگر به ترتیب باید فلکه آب ساختمان را ببندید، شیرهای پیسوار را جدا کنید، شیلنگ‌های ورودی آب را وصل کنید و بعد شیر را نصب کنید. نکات تکمیلی نیز وجود دارند که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.مدل استور از شیرالات کی ای جی یکی از زیباترین طرح های شیر روشویی را داراست

عوض کردن شیرالات روشوییفلکه آب ساختمان را ببندید

 برای شروع تعویض شیر روشویی باید فلکه آب ساختمان را ببندید. همانطور که می‌دانید امروزه اکثر شیرهای روشویی دارای شیر اطمینان هستند که از هدر رفت آب جلوگیری می‌کنند، اما بهتر است برای تعویض شیر، فلکه آب سرد و گرم را به طور کلی ببندید. معمولا فلکه آبی رنگ برای آب سرد است و فلکه قرمز رنگ برای آب گرم است. اگر فلکه‌ها یکرنگ هستند، می‌توانید با آزمون و خطا قبل از باز کردن شیر از سرد بودن و یا گرم بودن فلکه اطمینان حاصل کنید و آن‌ها را علامت بزنید تا در موارد بعد به مشکل بر نخورید.

شیرهای پیسوار را جدا کنید

بعد از اینکه فلکه‌های آب را بستید، با ابزارهایی که به شما گفتیم، اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌های شیر آب کنید. اگر شیرهای پیسوار فیلتردار نبودند، فضای داخل آن را بررسی کرده تا رسوبات آن را پیدا کنید. در صورتی که رسوبی در آنجا وجود داشت، سعی کنید که آن‌ها را با مایع تمیز کننده و یا ضد رسوب از بین ببرید.

اگر که این شیرها دارای فیلتر بودند، بهتر است فیلتر آن را تعویض کنید تا مانع از وارد شدن رسوبات بعدی شود. در برخی موارد دیده شده که رسوبات در شیر آب به قدری افزایش یافته است که سرعت خارج شدن آب را کم می‌کند و رسوب زیاد در شیر آب نیز می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

شیلنگ های ورودی آب را وصل کنید

بعد از اینکه شیرهای پیسوار را تمیز کردید، نوبت به نصب دوباره آن‌ها می‌رسد. شما می‌توانید این شیرها را در زمان شروع تعویض شیر و یا در آخرین مرحله تعویض شیر نصب کنید. توصیه می‌کنیم که برای نصب شیرهای پیسوار از نوار تفلن استفاده کنید تا از هدر رفت آب و ایجاد رسوب جلوگیری کنید. به طور کلی یک سمت از شیرهای پیسوار دارای پیچ و مهره هستند و سمت دیگر به روشویی اتصال پیدا می‌کند. در این مرحله که نصب شیلنگ بر روی شیر پیسوار است، باید از نوار تفلن استفاده کنید تا شیر و شیلنگ را به خوبی عایق کنید. باید بدانید که در قسمتی که شیر به روشویی نصب می‌شود، نیازی به استفاده از نوار تفلن نیست.

نصب شیر بهداشتی بر روی روشویی

معمولا سینک‌های روشویی دارای یک تا سه حفره یا سوراخ بر روی خود هستند که با استفاده از آن می‌توان شیر را به شیلنگ آب نصب کرد. در سال‌های گذشته در سینک‌های قدیمی، یک حفره برای شیر آب سرد بود و یک حفره نیز برای شیر آب گرم وجود داشت که امروزه تعداد کمی از آن‌ها وجود دارد. جالب است بدانید که در سینک‌های جدید دیگر این سوراخ‌ها وجود ندارد. در سینک‌ها امروزی به سادگی می‌توان ابتدا شیر را به روشویی نصب کرده و بعد از آن شیلنگ‌ها را به شیر پیسوار متصل کنید.

شیر اهرمیبرای بستن شیر باید نکاتی را در نظر بگیرید که می‌تواند به شما در نصب درست شیر کمک کند. به این نکته توجه کنید که اگر شیرهای شما یک شکل هستند، بهتر است که از قطعات شیر قدیمی استفاده نکنید، زیرا آن‌ها عمر خود را کرده‌اند و می‌توانند باعث اختلال در عملکرد شیر شوند. به طور مثال بهتر است که از رینگ و یا واشرهای شیر نو استفاده کنید که در بسته بندی شیرهای جدید قرار دارند. برای شروع نصب سعی کنید که شیر آب خود را در مکان درست بر روی روشویی قرار دهید و با آچار، پیچ‌های آن را سفت کنید.

قطعات شیر را کم و زیاد نبندید

زمانی که شیر را تعویض می‌کنید، مراقب قطعات باشید که در هر نقطه به اندازه از پیچ و مهره‌ها استفاده کنید. معمولا شیرها دارای پیچ و مهره‌های زیادی هستند که ممکن است شما را سردرگم کنند و نتوانید تشخیص دهید که در کدام قسمت باید از چه قطعه‌ای استفاده کنید. باید بدانید که هر شیر دارای دو رینگ، واشر لاستیکی، پیچ‌های زیر بند، واشر فلزی، مهره و شیر پیسوار است که در نصب و تعویض شیر استفاده می‌شوند و حداکثر میزان استفاده از این قطعات در هر قسمت یک الی دو عدد است.

شیلنگ‌های آب سرد و گرم را متصل کنید

در آخر برای اینکه کارتان تمام شود، شیلنگ‌های سرد و گرم آب را به شیر روشویی متصل کنید. توجه کنید که شیر آب را به صورتی ببندید که دچار پیچ خوردگی نشوند. بستن شیرها با استفاده از آچار فرانسه، ممکن است که در شیرها پیچ خوردگی به وجود بیاورد. همچنین استفاده از نوار تفلن را فراموش نکنید.

نشتی آب را چک کنید

بعد از اینکه کار شما تمام شد و از اتصال همه شیرها و شیلنگ‌ها مطمئن شدید، نوبت به باز کردن فلکه آب می‌رسد. برای تست کردن شیرهای آب و نحوه اتصال آن‌ها می‌توانید، فلکه‌ها را به آرامی باز کرده و شیر آب را نیز باز کنید. در صورتی که شیر آب نشتی داشت، باید فلکه را ببندید و قسمتی که نشتی دارد را بررسی کنید.

در برخی مواقع نشتی این شیرها با استفاده از نوار تفلن بر طرف می‌شود و در دیگر موارد نیز ممکن است که مشکل از شیر آب و یا قطعات آن‌ها باشد. اگر همچنان در نشتی آب مشکل داشتید، بهتر است که شیرها و شیلنگ‌ها را بررسی کنید، ممکن است هر کدام از آن‌ها در زمان نصب سوراخ شده باشند.

عایق بندی شیر روشوییعایق بندی شیر روشویی را فراموش نکنید

شاید برای شما سوال باشد که چسب سیلیکونی که در ابزار مورد نیاز نام آن را آورده‌ایم، برای چه چیزی استفاده می‌شود. زمانی که در حال نصب شیر هستید و یا نصب شیر به پایان رسیده است، می‌توانید برای محکم کاری، مقداری چسب سیلیکونی به اطراف شیر بزنید تا به خوبی در سر جای خود قرار بگیرد. این کار برای خروج آب فاضلاب و محکم شدن شیر و به حداقل رساندن نشتی شیر مفید است. اگر چسب سیلیکونی در اختیار نداشتید، می‌توانید چسب آکواریوم را نیز جایگزین آن کنید.

هزینه تعویض شیر روشویی

تعویض شیر روشویی نیز مانند دیگر کارهای خدماتی یک متخصص دارد که در ازای انجام کار از شما مبلغی را دریافت می‌کند. هزینه تعویض شیر توسط اصناف تعیین می‌شود و این قیمت را شخص خاصی تعیین نمی‌کند. در صورتی که اطلاعات کافی و وقت کافی برای تعویض و یا نصب شیر روشویی ندارید، بهتر است که این کار را به یک متخصص بسپارید تا آن را برای شما انجام دهد. باید بدانید که هزینه انجام این کار نسبت به دیگر کارهای خدماتی زیاد نیست و بسیار به صرفه است. به طور کلی هزینه انجام این کار هر ساله تغییر می‌کند، اما می‌توان گفت که دستمزد آن بین 40 تا 70 هزار تومان است.

هزینه تعویض شیر روشوییسخن پایانی

در این مطلب از سایت کی ای جی با شما کاربران گرامی همراه بودیم و نکاتی را درباره تعویض شیر روشویی به شما گفتیم. توجه کنید که اگر از تعویض و نصب شیر روشویی اطلاعاتی ندارید، بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید. همچنین می‌توانید با آموزشی که در این مطلب به شما دادیم، به سادگی با دنبال کردن مراحل تعویض شیر روشویی این کار را انجام دهید. در زمان تعویض شیر روشویی به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک شیر با کیفیت را برای نصب انتخاب کنید که دارای فیلتر نیز باشد. وجود فیلتر می‌تواند به ماندگاری شیر آب منزل شما کمک زیادی کند.

Write a comment