در انتخاب شیرآلات ساختمانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انسان از دیرباز ارزش زیبایی را می‌دانسته و امروز نیز، بیش از هر زمان دیگری هنر و زیبایی را ارج می‌نهد؛ به همین دلیل است که در ساخت وسایل ضروری زندگی، جنبه‌ی زیبایی و دکوراتیو را در دستور کار خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند هر آنچه که الزامات زندگی‌اش هست را هم به بهترین شکل ممکن بیاراید! شیرآلات یکی از مهم‌ترین اجزایی است که می‌تواند سرویس حمام و دستشویی و یا آشپزخانه را زیباتر نماید. شیرآلاتی که امروزه بکار می‌روند، دیگر شکل ابتدایی و ساده‌‌‌ی گذشته را ندارند و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و حتی در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند که از حیث زیبایی و کیفیت، ابدا با نمونه‌های ابتدایی قابل قیاس نیستند. انتخاب شیرآلات مناسب و باکیفیت و در عین حال زیبا و کارآمد، یکی از اصولی است که می‌تواند راحتی بیشتر و فضایی زیباتر را برای شما به ارمغان بیاورد؛

در انتخاب شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چنانچه قصد دارید برای قسمت‌های مختلف منزل‌تان، شیرآلات بهداشتی تهیه کنید، توجه شما را به نکاتی جلب می‌کنیم که در انتخاب شایسته‌ شما تاثیرگذار است:

  • طراحی و فرم شیرآلات

بدون شک اولین چیزی که در قضاوت یک بیننده نسبت به هر کالا و یا هر وسیله‌‌ی نصب شده در ساختمان تاثیر می‌گذارد، فرم و طراحی ظاهری آن وسیله است. حتی بهترین متریال و با کیفیت‌ترین کالاها، اگر در قالب یک ظاهر دلپذیر به مشتری عرضه نشوند، کمتر موفق به جذب بیننده خواهند شد! بسیار مهم است که شیرآلاتی زیبا برای ساختمان خود انتخاب کنید و باید در نظر داشته باشید شیرآلات انتخابی شما از لحاظ شکل و رنگ‌بندی با دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی ساختمان، هارمونی داشته باشد. طرح‌های مختلف کلاسیک، مدرن، صنعتی و ساده دست شما را برای یک انتخاب متناسب و جذاب باز می‌گذارند.

  • جنس بدنه‌ی شیرآلات

جنس شیرآلات، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب و خرید تجهیزات بهداشتی باید مدنظر قرار دهید. شیرآلاتی که از آلیاژ بی‌کیفیت و ضعیف در ساخت بدنه‌شان استفاده شده باشد، زیبایی و رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند. بدنه‌ی شیرآلات ممکن است از جنس برنج یا استیل باشد که ازین دو، متریال استیل ضد زنگ، نسبت به برنج ارجحیت و کیفیت بالاتری دارد. در واقع، شیرآلات تمام‌ استیل، یکی از بهترین گزینه‌ها برای بدنه‌ی شیر آلات است.

  • استفاده از پرلاتورهای مناسب

پرلاتور، وسیله‌ای است که در شیر روشویی یا شیر ظرفشویی و سایر شیرآلات نصب می شود تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود. با توجه به اینکه امروزه منابع آبی در کشور ما محدود است، خرید و نصب شیرآلات پرلاتور یا آب‌فشان توصیه می‌شود. پرلاتورها، انواع مختلفی دارد که هر کدام با استفاده از خاصیت‌ها و ویژگی‌هایشان می‌توانند برای شما مناسب باشند.

  • رنگ شیرآلات

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، رنگ‌های مختلفی از شیرهای سرویس بهداشتی و ظرف‌شویی موجود است که می‌تواند باعث هماهنگی و هارمونی بیشتری در میان آشپزخانه یا حمام و سرویس بهداشتی شود. اگر چه در گذشته رنگ شیرآلات، بسیار محدود بود اما امروزه با استفاده از آبکاری‌های مختلف، می‌توان رنگ‌های ویژه و خاص شیرآلات بهداشتی را نیز استفاده کرد

.

در پروسه رنگ‌کاری شیرآلات، روش‌های مختلف و تکنولوژی‌های متفاوتی مد نظر قرار می‌گیرد که هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند و باعث می‌شوند خصوصیات رنگ شیر آب، متفاوت و متمایز باشد. به عنوان مثال، در برخی از شیرآلات، خاصیت ضد لکه بودن مد نظر قرار گرفته شده است.

در حال حاضر، روش‌های آبکاری کروم ، آبکاری  PVD، آبکاری الکترولاک یا الکتروفورتیک ، آبکاری نیکل ، آبکاری با روکش برنج و برنز و … بهترین و رایج‌ترین روش‌های موجود هستند.

آبکاری PVD ، بهترین و بادوام‌ترین نوع آبکاری است و بعد از آن، آبکاری نیکل و کروم، در رتبه‌ی بعدی قرار دارد. آبکاری الکترواستاتیک که در آن از رنگ‌های پودری استفاده می‌شود، در رده‌ی بعدی از نظر مقاومت و کیفیت رنگ قرار دارد و پس از آن، نوع آبکاری الکترولاک می‌باشد.

  • فاصله‌ی علم شیر تا روشویی

ارتفاع علم شیر، یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب و خرید شیر ظرف‌شویی یا شیر روشویی حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید چنانچه فاصله‌ی علم شیر ظرف‌شویی با سینک مناسب باشد، در راحتی کار موثر است و چنانچه بیش از اندازه کوتاه باشد، می‌تواند در شست‌وشوی دست یا ظروف، شما را با دشواری مواجه سازد.

سخن پایانی

زیبایی، تنها مختص سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن نیست؛ بلکه هر مکانی که شما در آن تردد و رفت‌وآمد دارید، باید زیبا و منحصربفرد باشد تا شما را به داشتن یک زندگی بانشاط و لذت‌بخش ترغیب کند. به همین دلیل است که امروزه طراحان و دکوراسیونر‌ها، به زیبایی جزء جزء خانه، اهمیت می‌دهند.

نمای سرویس بهداشتی و سینک ظرفشویی با انتخاب شیرآلات مناسب و باکیفیت، جلوه ای لوکس و ویژه به خود می‌گیرد و باعث می‌شود بتوانید هم زیبایی و هم کیفیت را توامان در اختیار داشته باشید.

شرکت KIG پیشرو در صنعت تولید شیرآلات و ارائه دهنده‌ی باکیفیت‌ترین محصولات بهداشتی، یکی از منحصربفردترین طراحی شیرهای بهداشتی را که الهام گرفته از هنر و پیشینه‌ی تاریخی ایران‌زمین است تولید و عرضه می‌کند. در پروسه ساخت و تولید شیرآلات KIC ، تمام استانداردهای جهانی به طور کامل رعایت شده است، همچنین تمام محصولات این شرکت، دارای 10 سال گارانتی و ضمانت بی‌قید و شرط می‌باشد.

ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. این محتوا توسط تیم نگارش KIG نگاشته شده است

Write a comment