راهنمای خرید شیرآلات | فاکتورهای مهم برای انتخاب درست‌تر و خرید بهتر

راهنمای خرید شیرآلات

مقدمه

هنگامی که برای انتخاب شیرآلات آشپزخانه یا حمام اقدام می‌کنید، بهتر است به جای ساده‌ترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها، تمام مدل‌ها و اشکال مختلف شیرآلات را با دقت بررسی کنید و بهترین شیرآلات ممکن را برای منزل خود انتخاب کنید. با کمی سرمایه‌گذاری بیشتر و مطالعه یک راهنمای خرید شیرآلات جامع، بدون نگرانی در مورد تعمیرات و تعویض این اقلام، می‌توانید شیرهایی با کارایی و عملکرد مورد نیاز خود را پیدا کنید که عمر طولانی‌تری نیز داشته باشند.

خرید شیرآلاتدر واقع با اطلاع از اشکال، اندازه‌ها و سبک‌ها موجود در بازار می‌توانید به راحتی دریابید که کدام شیر برای شما مناسب است. چه بخواهید برای حمام یا برای سینک ظرفشویی خود شیر بخرید، این راهنما برای کمک به شما در یافتن یک محصول مناسب کمک خواهد کرد. ما تمام مواردی را که باید در نظر بگیرید را مرور خواهیم کرد و همچنین نمونه‌هایی از برخی از شیرهای پرفروش در بازار را نیز بررسی می‌کنیم تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد.

راهنمای خرید شیرآلات و نکات مهمی که باید در نظر داشت

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است باعث شوند برای خرید شیرآلات جدید اقدام کنید؛ از خراب شدن شیرهای قدیمی گرفته تا ساختن یک خانه جدید. در هر حال باید شیرهای مناسبی را پیدا کنید که متناسب با سلیقه و بودجه شما باشد. همچنین خرید شیرآلات جدید می‌توانند روح تازه‌ای به آشپزخانه‌ها و حمام‌های قدیمی شما بدهند.

بازار فروش شیرآلات دارای تنوع بسیار بالایی است و برندهای زیادی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای همین نکاتی وجود دارد که در قالب راهنمای خرید شیرآلات باید به آنها توجه داشته باشید تا علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های اضافی، بهترین خرید را نیز انجام دهید. برخی مهمترین نکاتی که هنگام خرید شیرآلات به ویژه برای مصارف خانگی باید به آنها توجه کرد و در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم عبارتند از:

سبک شیرآلات

سبک‌های مختلفی از شیرآلات برای آشپزخانه و حمام طراحی شده و در دسترس است. برای خرید شیرآلات شما باید سبک زندگی خود و ساختار محلی را که به شیر برای آنجا نیاز دارید در نظر بگیرید و بعد دست به انتخاب یک محصول بزنید.

خرید شیر برای سینکدر واقع سبک اولین و مهمترین نکته‌ایست که در این راهنمای خرید شیرآلات جای دارد بدان اشاره کنیم. به طور مثال شیرآلات دیواری یا اصطلاحاً توکار برای سبک‌های مدرن و امروزی‌تر انتخاب بهتری هستند. همچنین باید توجه کنید که ساختار سینک شما چگونه است و چه رنگ و چه سبکی از شیر به آن می‌خورد. به عنوان مثال برای روشویی یا سینک‌های سنگی بهتر از شیری که دارای طرح کلاسیک و آنتیک‌تر است انتخاب نمایید. اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، شیرهای دارای رنگ خاص و البته ساده برای شما انتخاب بهتری هستند.

مواد استفاده شده در ساخت شیرآلات

یکی از مهمترین نکاتی که باید در این راهنمای خرید شیرآلات باید به آن بپردازیم، جنس شیرآلات و مواد به کار رفته در ساخت آنهاست. بسیاری از ما با پدیده زنگ زدن و جرم گرفتن شیرهای خانه روبرو شده ایم، این امر به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت و معمولی است. از آنجایی که هیچ کس نمی‌خواهد بعد از مدت کوتاهی خرید شیر مجبور به تعویض و تعمیر آن شود باید جنس شیر را حتماً در انتخاب محصول مدنظر داشته باشد.

همچنین نباید کیفیت را فدای کمیت و قیمت کرد. شاید یک شیر با مواد عالی دارای قیمت بالایی باشد ولی این نکته را در نظر بگیرید که شما با هزینه بیشتر به نوعی در حال سرمایه‌گذاری هستید. مهمتر اینکه از هزینه‌های ناخواسته برای تعمیر یا تعویض جلوگیری می‌کنید.

خرید شیر آشپزخانهمورد مهم دیگر که در راهنمای خرید شیرآلات بررسی می‌کنیم، همین نکته است. اکثر شیرهای موجود در بازار، امروزه از جنس برنج با روکش کروم صیقل خورده، استیل، روی و سرب، ساخته شده‌اند. دو نوع اول از دوام بالایی برخوردار هستند و ظاهری زیبایی نیز دارند. با این وجود قیمت شیرآلات استیل کمی بالاتر از مدل‌های دیگر است. همچنین بهتر از خرید شیرآلات سربی خودداری کنید؛ زیرا علاوه بر دوام کم، سرب این شیرآلات در کیفیت آب نیز اثر می‌گذارد.

فشار آب را در نظر بگیرید

در کمتر راهنمای خرید شیرآلات به این نکته اشاره شده؛ اما فشار آب از آن دست مواردی است که در هنگام خرید شیر باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. جریان آب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ممکن است به دلیل سطح فشار آب، انواع خاصی از شیر برای خانه شما مناسب نباشد. به همین دلیل باید پیش از خرید از این گزینه نیز مطمئن شوید.برای خرید شیر آلات حمام حتما به این نکته توجه کنید.

در نظر گرفتن فشار آب برای خرید شیرهمچنین برای کسانی که با توجه به حجم بالای مصرف آب در شهرهای بزرگ به دنبال محصولات سازگار با فشار کم و بهره‌وری بیشتر هستند مدل‌های چشمی انتخاب بسیار مناسبی است که از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.

ارتفاع شیرآلات

فاکتور مهم بعدی که در این راهنمای خرید شیرآلات باید بدان پرداخت؛ ارتفاع شیرآلات است. در واقع بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن نوع سینک و روشویی اقدام به خرید می‌کنند.

به همین دلیل می‌بینیم که گاهی شیر حتی برای قرار گرفتن یک قابلمه زیر آن نیز اصلاً مناسب نیست. یا ارتفاع زیاد شیر باعث می‌شود آب بیش از مساحت سینک و روشویی جریان پیدا کند و کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما خیس خواهد شد.

قطعات به کاررفته در ساخت شیر آب

فاکتور مهم بعدی که شما به عنوان نکات اساسی در راهنمای خرید شیرآلات باید به آن توجه کنید، فناوری و نوع قطعات به کار رفته در ساخت شیرآلات است. در گذشته شیرهای سنتی اغلب دارای واشر لاستیکی و لوله تغذیه سنتی بودند. امروزه فناوری دیسک یا کارتریج سرامیکی جایگزین آنها شده است.

اغلب شیرها امروزه دارای دو دیسک سرامیکی با شکاف‌‌های خاص هستند. آب فقط هنگامی که این شکاف‌ها تراز می‌شوند از طریق شیر جریان می‌یابد. این فناوری به شما امکان کنترل بیشتر جریان آب را می‌دهد و کارایی آن را بهبود می‌بخشد. دیسک های سرامیکی علاوه بر مزایای که در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب دارند، در برابر سایش نیز مقاومت بیشتری دارند و به گونه ای طراحی شده‌اند که نیازی به تعویض ندارند.

سهولت در استفاده از شیرآلات

از آنجایی که چه برای نظافت و چه برای پخت و پز باید به صورت مداوم از شیرآلات استفاده کرد، نکته دیگری که در این راهنمای خرید شیرآلات لازم به ذکر است و شما نیز باید مدنظر داشته باشید، نوع عملکرد و سادگی کار با آنها است.

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار دوست دارند که هنگام آبکشی ظروف بزرگ و بعد از آن در شستن خود سینک با مشکلی مواجه نشوند. به همین دلیل شیرهای دارای شلنگ جمع شونده به بازار آمده‌اند که برای این کار بسیار مناسب هستند. همچنین شیرهای اهرمی برای باز و بسته کردن آب نسبت به مدل‌های چرخشی راحت‌تر هستند و خرابی آنها نیز کمتر است.شیرآلات مدل رایمون کی ای جی یکی از زیباترین طرح های شیر الات اهرمی را داراست.

گارانتی برای خرید شیر در واقع استفاده از شیرآلات باید تا حد ممکن آسان باشد. به همین دلیل برای کسانی که تنظیم سردی و گرمی آب برایشان دشوار است، در این راهنمای خرید شیرآلات توصیه می‌شود که شیر میکسردار خریداری کنند. با وجود این نوع شیر هرگز برای به دست آوردن درجه حرارت مناسب به مشکل برنخواهید خورید. یک شیر میکسر می‌تواند برای حمام نیز ایمن‌تر باشد، زیرا به یکباره آب داغ جریان نمی‌یابد و تنظیم حرارت آب با استفاده از آن بسیار ساده است. این مدل به ویژه برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال، ایده‌آل است.

برخورداری از ضمانت و گارانتی

در کنار تمام موارد فنی گفته شده، نکته انتهایی که در این راهنمای خرید شیرآلات قصد داریم به آن پردازیم؛ تضمین اصالت کالا و برخورداری از گارانتی است. خوشبختانه در بازار شیرآلات، امروزه شاهد فعالیت برندهای معتبر داخلی در کنار برندهای خارجی هستیم. با این وجود اجناس فیک نیز در بازار بسیار است. به همین دلیل توصیه می‌شود هر شیری را از هر برندی و طبق سلیقه دلخواه خود انتخاب کردید، از اصل بودن کالا نیز مطمئن شوید. در مقایسه با خرید حضوری، خرید اینترنتی شیرآلات این امکان را بیشتر برای شما فراهم می‌کند. در کنار این موارد نیز از داشتن گارانتی مطمئن شوید تا در صورت خراب بودن یا داشتن عیب بتوانید از خدمات پس از فروش محصول خود مطمئن باشید و متحمل هزینه اضافی نشوید.

سخن پایانی

شیرآلات در کنار تأمین آب نقش مهمی در سلامت و بهداشت خانواده دارند، به همین دلیل عاقلانه است که زمان و دقت زیادی را صرف انتخاب شیرهای مناسب کنید؛ خواه برای حمام یا آشپزخانه یا سرویس بهداشتی قصد خرید داشته باشید. فاکتورهای زیادی باید برای انتخاب شیرآلات در نظر گرفته شوند. مواردی از جمله سبک، شکل، سهولت در استفاده و همچنین فشار آب، که به همگی آن‌ها در این مطلب راهنمای خرید شیرآلات اشاره شد.

در کنار تمام موارد ذکر شده در این مطلب از سایت کی ای جی، هزینه می‌تواند یک نگرانی بزرگ برای شما باشد. اما فراموش نکنید که اگر هزینه کمتری برای شیرهای جدید خود بپردازید و سایر فاکتورهای مهم در راهنمای خرید شیرآلات را در نظر نگیرید، ممکن است از تصمیم خود پشیمان شوید. همچنین با پرداخت هزینه کم ممکن است زودتر از آنچه پیش بینی کرده‌اید با خرابی و نیاز به تعویض شیرها مواجه شوید که اصلاً خوشایند نیست.

Write a comment