تمیز کردن شیرآلات استیل | نکاتی کاربردی برای تمیزکاری و برق انداختن شیرآلات استیل

تمیز کردن شیرآلات استیل

مقدمه

تجهیزات آشپزخانه نیز این روزها و همزمان با پیشرفت تکنولوژی بسیار مدرن و با کیفیت ساخته می‌شوند، تا جایی که به عنوان یکی از اجزای مهم در زیبایی دکوراسیون منازل در نظر گرفته می‌شوند. یکی از این تجهیزات شیرآلات به کار رفته در آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌باشند که از نظر جنس و رنگ تنوع فراوانی دارند. مجموعه شیرآلات استیل در نزد مردم شناخته شده می‌باشد، اما نکته مهم، تمیز کردن شیرآلات استیل می‌باشد که سبب حفظ کیفیت،زیبایی و ماندگاری این نوع شیرآلات می‌باشد.

برق انداختن شیرالاتاگر قصد خرید شیرآلات استیل را دارید یا اینکه شیرآلات فعلی منزل شما از جنس استیل است، در این مقاله با همراه باشید تا با روش‌های تمیز کردن، برق انداختن و همچنین نگهداری بهتر از آن‌ها آشنا شوید.

انواع شیرآلات ساختمانی از نظر جنس و رنگ

شیرآلات از نظر جنس و رنگ دارای تنوع فراوانی هستند و به همین دلیل از نظر کیفیت نیز با یکدیگرمتفاوت هستند. هر یک از شیرآلات با توجه به جنسی که دارند، روش‌های مختلفی برای تمیز کردن آن‌ها به کاربرده می‌شود. در این بخش برخی از شیرآلات را بر اساس جنس و رنگ برای شما معرفی می‌کنیم.

شیرآلات برنز: این نوع شیرآلات بیشتر تیره رنگ و بسیار مدرن و زیبا هستند. استفاده از این نوع شیرآلات دکوراسیونی متفاوت و لوکس را به فضای آشپزخانه شما می‌دهد. در تمیز نگه داشتن این نوع شیرآلات باید دقت فراوانی داشته باشید.در آشپزخانه های کلاسیک از این نوع شیرالات ظرفشویی بیشتر استفاده می شود.

شیرآلات مسی: این نوع شیرآلات بسیار شیک و جذاب هستند و بیشتر برای سینک‌های کلاسیک استفاده می‌شود.

تمیز کردن شیرآلاتشیرآلات آلیاژ روی: جنس این نوع شیرآلات ترکیبی از روی و مس می‌باشد و بیشتر به رنگ نقره‌ای تولید می‌شوند. این گروه از شیرآلات بابت کیفیت بی نظیرشان بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

شیرآلات استیل ضد زنگ: این دسته از شیرآلات رنگ براقی دارند و براحتی تمیز می‌شوند. این نوع شیرآلات به خاطر جنسی که دارند روی آن‌ها سریع خش می‌افتد، به همین دلیل باید در نگهداری آن‌ها دقت لازم را داشته باشید.

نحوه تمیز کردن شیر آلات استیل

امروزه با تغییر در تکنولوژی ساخت شیرآلات و تغییر در معماری منازل، شیرآلات به عنوان بخشی از دکوراسیون خانه در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل براق بودن و تمیز بودن شیرآلات نشان دهنده اهمیت به نظافت می‌باشد. تمیز کردن شیر آلات توالت و ظرفشویی کار سختی نیست. در مورد تمیز کردن شیرآلات استیل و برق انداختن آن‌ها، بیشترین روش‌هایی به کار برده می‌شود، استفاده از محلول‌های خانگی است که در این بخش به معرفی پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم.

تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

یکی از روش‌های که برای تمیز کردن شیرآلات استیل استفاده می‌شود، محلول آب و صابون است. همانطور که می‌دانید صابون یک شوینده بی ضرر است، بوی آزار دهنده ندارد و در هر خانه‌ای نیز یافت می‌شود. در این روش کافی است محلولی از آب و صابون درست کنید و سپس اسفنج نرم یا پارچه‌ای تمیز را به محلول آغشته و تمام سطوح شیر را با آن تمیز کنید. بعد از تمیز کردن تمام قسمت‌های شیرآلات، از آب سرد برای شستشو استفاد کنید و سپس با پارچه‌ای تمیز خشک کنید.

یک روش بهینه دیگر این است که مقداری صابون رنده شده را در یک ظرف کوچک نگهداری کنید تا به صورت آماده از صابون برای نظافت شیرآلات استفاده کنید.یکی از زیباترین طرح های شیر استیل شیر حمام مدل آسبرت کروم می باشد که میتوانید این روش را بر روی آن امتحان کنید.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

اگر از کسانی که در زمینه نگهداری و تمیز کردن شیرآلات استیل تجربه و مهارت کافی دارند، در مورد نظافت شیرآلات راهنمایی بخواهید حتما جوش شیرین را به عنوان یکی از تمیز کننده‌های شیرآلات به شما معرفی می‌کند. جوش شیرین نه تنها برای نظافت شیرآلات، بلکه برای تمیز کردن اجاق گاز، سینک و دیگر تجهیزات آشپزخانه نیز استفاده می‌شود. برای درست کردن یک محلول تمیز کننده با استفاده از جوش شیرین باید طبق مراحل زیر پیش بروید.اگر از شیر الات مدل آلبرت کی ای جی استفاده میکنید می توانید این روش را بر روی آن پیاده کنید.

  • یک چهارم فنجان جوش شیرین را با آب را در ظرفی ترکیب کنید و این ترکیب را تا حدی هم بزنید که یک مخلوط خمیری بدست بیاید.
  • سپس این مخلوط خمیری را با استفاده از مسواک یا اسفنج نرم بر روی تمام قسمت‌های شیرآلات بمالید و بگذارید مدتی روی سطح شیرآلات بماند.
  • در مرحله آخر شیرآلات را با آب سرد بشوئید و سطح آن‌ها را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید و در پایان نتیجه‌ای که از تمیز کردن با جوش شیرین مشاهده می‌کنید، شما را شگفت زده می‌کند.

تمیز کردن شیرآلات با سرکهتمیز کردن شیرآلات با سرکه

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای تمیز کردن شیرآلات استیل شناخته شده می‌باشد، سرکه سفید است. بسیاری از افراد محلول سرکه و آب را به عنوان بهترین تمیز کننده و براق کننده شیرآلات می‌دانند. برای تمیز کردن شیرآلات با سرکه سفید گام به گام مراحل زیر را انجام دهید.

  • به یک نسبت برابر آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید و هر دوی این مواد را داخل ظرفی شیشه ای بریزید.
  • یک پارچه‌ی تمیز یا حوله کاغذی را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و روی همه قسمت‌های شیرآلات بکشید و بگذارید به مدت یک ساعت روی همه سطح شیرآلات بماند. در این قسمت نیز می‌توانید حوله یا پارچه آغشته به محلول را دور شیرآلات بپیچید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند.
  • بعد از یک ساعت با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه خشک سطح شیرآلات را تمیز کنید.
  • اگر مدت زیادی است که شیرآلات استیل منزل را تمیز نکرده‌اید و رسوب و لکه زیاد دارد بهتر است که در طی یک روز چندین بار از محلول سرکه استفاده کنید تا در هر مرحله، اثرات رسوب و کمتر شود.
  • با اینکه سرکه یک براق کننده و تمیز کننده قوی است، اما بعد از 24 ساعت اثر خود را بر روی شیرآلات نشان می‌دهد.

یک نکته مهم

اگر پوست دست شما نسبت به موادی مانند سرکه حساسیت دارد، بهتر است که قبل از شروع کار از دستکش استفاده کنید. از آنجایی که سرکه دارای خاصیت اسیدی است، بهتر است که برای شیرآلات قدیمی، رنگی، برنجی و آهن به کار برده نشود زیرا باعث از بین رفتن رنگ آن‌ها می‌شود.

تمیز کردن شیرآلات با لیمو ترشتمیز کردن شیرآلات با لیمو ترش

یکی از دیگر از روش‌های ساده و کاربردی برای تمیز کردن شیرآلات استیل استفاده از لیمو ترش می‌باشد. برای این کار می‌توانید یک تکه از لیمو ترش را روی سطح شیرآلات بمالید و بگذارید مدتی بماند و سپس آن‌ها را بشویید. همچنین می‌توانید چند قطره از آبلیمو را روی یک پارچه تمیز بریزید و روی شیرآلات بکشید و بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن را با آب بشوئید. استفاده از لیمو ترش علاوه بر اینکه شیرآلات را براق و تمیز می‌کند، بوی مطبوعی را نیز در فضا پخش می‌کند.

براق کردن شیرآلات با روغن بچه

برای تمیز کردن انواع شیرآلات روش‌های مختلفی وجو دارد که برخی از آن‌ها تعجب برانگیز است. یکی از این روش‌ها استفاده از روغن بچه برای براق کردن و تمیز کردن شیرآلات استیل می‌باشد. برای این کار می‌توانید مقداری روغن بچه را روی یک پارچه تمیز بریزید و سپس تمیز کردن شیرآلات را شروع کنید. بوسیله پارچه آغشته به روغن همه جای شیرآلات را چرب کنید. در پایان با یک پارچه تمیز دیگر، روی سطوح بکشید تا اثر لکه‌ها از بین برود. روغن بچه ضمن اینکه شیرآلات را تمیز وبراق می‌کند، مانع از پوسیدگی شیرآلات نیز می‌شود.شیرآلات حمام به راحتی با این روش تمیز می شوند کافیست امتحان کنید.

براق کردن شیرآلات با روغن بچهنکات تمیز کردن شیرآلات

برای تمیز کردن هر نوع شیرآلات نکاتی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند باعث حفظ زیبایی، کیفیت و ماندگاری آن‌ها می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم نکاتی را معرفی کنیم که می‌تواند در تمیز کردن شیرآلات استیل موثر واقع شود.

  • قبل از هر کاری علت پیدا شدن لکه شیرآلات را پیدا کنید، تا بتوانید روش موثری برای پاک کردن لکه‌ها پیدا کنید.
  • از به کار بردن شوینده‌های اسیدی و شیمیایی مانند وایتکس، جوهر نمک و غیره خودداری کنید. این نوع شوینده باعث از بین رفتن پوشش شیرآلات می‌شود و همچنین آن‌ها را از ضمانت خارج می‌کند.
  • برای تمیز کردن شیرآلات استیل یا هر نوع شیرآلات دیگر، از مسواک و برس نرم استفاده کنید تا سطح شیر آلات از خراشیدگی محفوظ بماند.
  • از به کار بردن سیم ظرفشویی و اسکاچ‌های زبر برای تمیز کردن شیرآلات خودداری کنید، زیرا سبب خط و خش و آسیب‌های بیشتری به شیرآلات می‌شود.
  • یکی از بهترین روش‌هایی که مانع از تجمع رسوب و لکه بر روی شیرآلات می‌شود، این است که در پایان هر روز شیرآلات شستشو شود و توسط حوله نرم و تمیز خشک شود.
  • شوینده‌های خانگی از محلول‌های هستند که با جنس‌های متفاوت شیرآلات سازگاری دارند، بنابراین اگر قصد تمیز کردن شیرآلات منزلتان را دارید، اولین گزینه انتخابی شما شوینده‌های خانگی باشد.

روش‌های مراقبت از شیرآلات

همه ما در منزلمان با شیرآلات سر و کار داریم برای مثال می‌توان به شستن میوه، شستن دست‌ها، دوش گرفتن وغیره اشاره کرد. کیفیت شیرآلات در مدیریت زمان، میزان آب مصرفی، ماندگاری و موارد دیگر تاثیر دارد. در این بخش می‌خواهیم به نکاتی بپردازیم که سلامت و ماندگاری ‌شیرآلات منزل شما را افزایش می‌دهد.

روش‌های مراقبت از شیرآلاتاولین نکته این است که در زمان خرید به جنس و رنگ شیرآلات توجه کنید. جنس‌های شیر آلات از نظر کیفیت، رنگ، طراحی، ساختار و قطعات به کار رفته با یکدیگر متفاوت هستند. سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که از نظر رنگ و کاربرد به تناسب فضای خانه شما باشد.

  • یکی از روش‌های مراقبت از شیرآلات، تعویض به موقع واشر می‌باشد. اگر شیرآلات منزل شما دچار نشتی شد، در اولین فرصت به تعویض آن اقدام کنید. در صورتی که نشتی ادامه پیدا کند سبب ایجاد رسوب و لکه در شیرآلات می‌شود و از زیبایی شیرآلات شما می‌کاهد.
  • نصب و تعمیر و باز کردن شیرآلات را به تکنسین بسپارید، تا بتوانید از شرایط ضمانت آن‌ها استفاده کنید. برای مثال شیرآلات اهرمی با این که ماندگاری بیشتری دارند و راحت‌تر استفاده می‌شود، اما بهتر است توسط متخصص تعمیر بشوند زیرا گاهی جزئیاتی در قطعات آن‌ها وجود دارد که فقط تکنسین‌ها از شیوه تعمیر آن‌ها اطلاع دارند.
  • بعضی از شیرآلات طوری ساخته شده‌اند که مصرف آب فراوانی دارند. سعی کنید کارتریج، مغزی و واشر را در زمان‌های مناسب تعویض کنید تا در میزان مصرف آب صرفه جویی شود.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت کی ای جی سعی کردیم راهکارهایی را برای تمیز کردن شیرآلات استیل بیان کنیم. شیرهای که شما در منزل خود استفاده می‌کنید با توجه به نوع برند، ماندگاری و کیفیت بعد از مدتی ممکن است دچار رسوب شوند و لکه بگیرند. بنابراین بهتر است که در زمان خرید به جنس شیرآلات دقت کنید تا بتوانید برای تمیز کردن‌ آن‌ها از محلول‌های مناسب استفاده کنید. محلول‌های خانگی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، رایج‌ترین انواع شوینده‌هایی هستند که بدون هیچ خطری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Write a comment